5 digital marketing tips til restauranter

At bruge en betydelig del af dit budget på markedsføring uden den rigtige strategi kan resultere i slet ingen afkast. Du skal følge digitale marketingtips til trends, du kan bruge fornuftigt.

 

Ny forretning online genereres af social media og søgemaskiner. Søgemaskiner bruger værktøjer kaldet “webcrawlere” til at se på, rangere og indeksere din restaurant hjemmeside på internettet. Det er sådan, de kan returnere resultater så hurtigt og præcist.

 

Hvis du ønsker at komme foran de rigtige kunder, skal du forberede dit websted til at blive fundet og tilbyde, hvad dine kunder har brug for, når de ankommer.

 

Følg disse tips til digital markedsføring for at sikre, at du er på rette vej.

1. Prioriter SEO

Hvis der er et akronym, der styrer internettet lige nu, er det SEO. Forberedelse af dit websted til at blive fundet af søgemaskiner og rangeret højt vil sikre, at du kommer til toppen af relevante søgeresultater.

 

Søgemaskineoptimering udnytter de algoritmer, som søgemaskiner bruger til at rangere hjemmesider. Høje placeringer handler om mere end brugen af et søgeord. At nævne, hvor du befinder dig, skal du først og fremmest en professionel hjemmeside, vedligeholde samt organisere dit websted godt og bruge søgeord i dine metadata. Alt dette hjælper søgemaskiner med at finde ud af, hvordan de skal rangere dit websted.

 

2. Skab godt indhold

En ting, som søgemaskiner elsker, er et websted, der opdateres ofte. At oprette en blog er en fantastisk måde at forbinde med dit publikum på og til at glæde søgemaskinerne. Du kan dele din viden om dit felt og fortælle dine kunder nye måder, de kan bruge og engagere sig i dine produkter.

 

Stærkt indhold vil ofte blive delt af dit publikum og vil ende med at blive set af et bredere publikum. Jo mere dit indhold deles, jo stærkere bliver dit omdømme. Søgemaskiner rangerer websteder baseret på styrken af deres websteds omdømme.

 

3. Brug sociale medier

Du bør have separate sociale mediekonti til personlig brug og din virksomhed. Opret en poleret profil og medtag nogle få elementer af kriterier, som hvert indlæg på din profil skal opfylde. At lave et specifikt mål og standarder for at nå dette mål vil hjælpe dig med at opbygge en tilhængerskare.

 

Vær ikke bange for at have en niche. Den største fejl, du kan begå for din virksomhed, er at tro, at dit publikum er “alle”. Du vil uundgåeligt have en ideel kernekunde, som du bør bygge din base omkring.

 

4. Prøv Permission Marketing

Det lyder måske mærkeligt, men at spørge dine kunder om deres personlige oplysninger og tilladelse til at sende kampagner virker virkelig.

 

Med de fleste mennesker oversvømmet med spam i deres indbakker, er det ikke kun høfligt, men det vil helt sikkert fungere for dig. Afsendelse af tekstbeskeder kan give mulighed for nogle kampagner med stor effekt. At respektere dine kunders mulighed for at til- eller framelde sig til enhver tid vil få kunderne til at respektere dig til gengæld.

 

Da mobiltrafik har overgået desktop, bruger folk timer om dagen på deres telefoner. At komme ned i dine kunders lommer er en fantastisk måde at øge engagementet på.

 

5. Lav noget online PR

Et af de bedste steder at udføre public relations online er gennem videoplatforme. Brug websteder som Instagram og TikTok til at markedsføre din virksomhed med annoncer. Opret indhold, der er relevant for dine kunder, men gem annoncerne til pre-roll eller mid-roll af din video.

 

Salgsfremmende inforeklamer er for oplagte til at sælge noget til andre end dine mest dedikerede kunder. For at få nye kunder skal du lave videoer, der måske ikke har noget at gøre med dine produkter, men om emner, der trender i nyhederne eller berømthedskulturen.